Peugeot Bsi Beyni Nedir ve Bsi Beyni Arızası Nasıl Anlaşılır?


   
Peugeot ve Citroen marka araçlarda bulunan bir donanım olan Bsi beyni nedir ve ne işe yarar? Bsi beyni arızası nasıl anlaşılır? Bsi beyni arızası nasıl tamir edilir gibi sorulara yanıt arayacağız.

Fransız otomobilleri her zaman yüksek elektronik aksam ve donanım içermektedir. Bugün araçlarda kullanılan pek çok özellik Fransız otomobil üreticileri tarafından icat edilmiştir. Özellikle Citroen ve Peugeot donanım olarak rakiplerinden daha üstündür. Bu marka otomobillerde elektronik aksamlar çok fazladır. Bunun için PSA grubu yani Peugeot ve Citroen‘de özel elektrik donanımları kullanılmaktadır. Bu donanımlardan bir tanesi olan bsi beyni Peugeot ve Citroen araçlar için çok önemli rol oynar. Bsi beyni Peugeot 206, 307, 406, 407, 308 ve 508 modellerinde yer alır. Citroen’de ise C3, C4 ve C5 modellerinde bulunmaktadır. Ayrıca 1.4 benzinli ve 1.6 benzinli ile 1.4 Hdi, ve 1.6 hdi dizel motora sahip araçlarda mevcuttur.

   
Peugeot BSI Beyni

BSI Beyni Nedir ve Ne İşe Yarar?
Bsi beyni “body control unit” veya Türkçe karşılığı gövde kontrol ünitesi demektir. Aracın elektrikle çalışan her donanımını kontrol etmekle görevlidir. Peugeot ve Citroen marka araçların sigorta ve röleleri bsi beynine bağlıdır. Kaputun altında ön camın hemen önünde yer almaktadır. Bsi beyni elektrikli donanımları kontrol ederken bir taraftan motor kontrol ünitesine (ECU) sürekli olarak bilgi verir. Bsi beyninin otomobil kontrol ettiği donanımlar ise şunlardır.

Silecek hız ayarı
Dijital klima ayarı
Farlar ve diğer aydınlatmaların kontrolü
Merkezi kilit ve otomatik kilitlenme ayarı
Elektrikli camlar ve aynaların kontrolü
Yol bilgisayarının elektriği

   
Kısaca otomobilde bulunan tüm elektrik içeren donanımlar bsi beyni tarafından kontrol edilir. Örneğin karanlık sensörü çalışması için bsi beyni tarafından kontrol edilir. Veya yağmur yağdığı zaman camda bulunan su sensörü bsi beynine bilgi verir ve Bsi beyni yağmurun hızına göre sileceklerin hızını ayarlar.

Bsi Beyni Arızası Belirtileri Nelerdir?
Pek çok Peugeot ve Citroen kullanıcısı bsi beyni arızası nasıl anlaşılır diye merak etmektedir. Ancak her şeyden önce bsi beyni dış etken olmadan çok fazla arıza yapmaz. Genelde su aldığı için veya darbe aldığından arıza yapar. Bu durum aracınızda pek çok soruna yol açabilmektedir.

   
Su Almış BSI Beyni
Sileceklerin Kendi Kendine Çalışması
Bsi beyni arıza yaptığı zaman cama su değmemesine veya yağmur yağmamasına rağmen su algılayabilir. Özellikle Peugeot 307 araçlarda bsi beyni arıza yaptığında silecekler kendi kendine çalışmaktadır.

Otomatik Camların Çalışmaması veya Kendi Kendine Cam Açılması
Sürücü camları açmak için cam düğmesine bastığında ilk olarak Bsi beynine sinyal gider. Buradan sonra camlar açılır. Eğer bsi beyni bozulursa aracınız yolda giderken kendi kendine cam açabilir. Veya aracınızın cam düğmeleri çalışmayabilir. Çünkü bsi beyni cam motorlarına sinyal iletmez.

   
Aracın Kendi Kendine Korna Çalması
PSA grubu araçlarda her donanım bsi beyni tarafından kontrol edilir. Siz kornaya bastığınız elektrik sinyali önce bsi beyninde röleye gider ve korna çalar. Ancak bsi beyni su alırsa veya arıza yaparsa aracınız kendi kendine korna çalacaktır.

Diğer Elektronik Arızalar
Bsi beyni arıza yaptığı zaman aracınızın merkezi kilidi çalışmayabilir. Veya kendi kendine arabayı kilitleyebilir. Bunların tamamı bsi beyni ile alakalıdır. Aracınızda hız sabitleyici var ama devreye girmiyorsa Bsi beyni kaynaklı olması olasıdır. Kısaca Peugeot ve Citroen marka araçlarda bsi beyni arıza yaptığı zaman pek çok arıza ortaya çıkabilir.

   

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular
Debriyaj Çatalı Nedir ve Arızası Nasıl Anlaşılır?
Klima Polen Filtresinin Tıkandığı ve Kirlendiği Nasıl Anlaşılır?
Fren Balatası Arıza Lambası Neden Yanar ve Nasıl Söndürülür?
Yakıt Filtresi Suyunu Alınız Uyarısı Nedir ve Filtre Suyu Nasıl Alınır?
Ford Focus 1 Rölanti Dalgalanması ile Titremesi Sebebi ve Tamiri
ABS Ventil Rölesi Nedir ve Arızası Nasıl Anlaşılır?
Araba Camı Neden Zor Kapanır? Cam Açılıp Kapanırken Neden Takılır?
Ford Focus 1 Kronik Arızaları ve Focus MK1 Kronik Sorunları
Fiat Stilo Kronik Arızaları ve Kronik Sorunları
Hararet Göstergesi Neden Yükselmez? Giderken Hararet Düşmesi Sebebi Nedir?
Buji Uçlarında Yağlanma Neden Olur?
Subap (Valf) Contasının Eskidiği Nasıl Anlaşılır?
Radyatör Hortumu Neden Patlar? Hortum Patlatma Sebebi Nedir?
Araba Kaloriferi Neden Isıtmaz?
Fren Pedalı Uyarı Lambası Neden Yanar? Frene Basın İkaz Işığı Anlamı



efootball para hilesi